2012. március 12., hétfő

Borongós-szeles időre

Időről-időre írok a kedvenc könyveimről! Most egy olyan következik, amit akkor veszek elő, ha nem sietek sehová, ha ráérősen, a lábaimat magam alá húzva el tudok merülni a történetben. Éppen ilyen hétvégénk volt, ráadásul vasárnap borongós, szeles időre virradtunk, így nem volt kérdés, hogy A Manderley-ház asszonya ugrik le a polcról!


Sem a filmhez, sem a musicelhez nem volt szerencsém, bár utóbbit nagyon szerettem volna megnézni! A könyv szerintem magában is feledhetetlen élményt nyújt! Imádom az olyan tájleírásokat, ahol azonnal megelevenedik előttem a táj, a kert, a helyszín. Ez a könyv pont ilyen, szerintem ebben nagyon erős! Vidéki angol kastély, hatalmas kert tele virágokkal, bokrokkal - hortenziák, orgona és nárcisz, óh és rododendronok :)), kanyargós erdei ösvénnyel a parthoz, hatalmas könyvtárszobával, ahol ropog a tűz a kandallóban, ahol minden a lakók ízlését tükrözi. Pompásan berendezett szobák, festmények, virágok, személyzet, fényűző partik, vitorlás, ékszerek... Ez Manderley!
Egy kastély, ami tökéletes is lehetne, de nem az! Súlyos titkokat rejt, komor és tragikus, nyílegyenesen halad a végzete felé! Jó belefeledkezni a tagadhatatlanul lassú történetbe, de örülünk, hogy nem vagyunk részesei a drámának!

Ez a könyv is bizonyítja, hogy az emberi kapcsolatok legnagyobb buktatója az, ha nem beszélgetünk egymással, ha hagyjuk, hogy a félreértések, elhallgatások vegyék át az őszinteség helyét! Ne essünk bele ebbe a hibába soha, még akkor sem, ha a szeretett személyt szeretnénk megkímélni! Sokkal jobb együtt szembenézni a nehézségekkel, mint külön feldolgozni a veszteséget! Szerintem :)

3 megjegyzés:

  1. hmm mostmár esti facebook helyett olvasni fogok:) ezzel kezdem, újra beiratkozom a könyvtárba:) várom a könyveket:) tényleg Beus, írhatnál egy blogot egy sor könyvről amit nagyon nagyon szeretsz:) Persze egy jó párat már tudunk :) de mégis ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bár ha most belegondolok Anyának is van egy nagy könyvtára :)

      Törlés
  2. "Irigylem" Anyukádat, én olyan vagyok mint Gombóc Artúr, csak nekem könyvből nem elég soha és kell még-még-még...
    Férj már tépi néha (?) tőlem a haját :D

    Gondolkoztam már egy könyves blogon, de attól félek, hogy nem lennék hozzá elég kitartó meg nagyon vegyes az ízlésem! Így egyenlőre itt jövök könyves bejegyzésekkel...

    VálaszTörlés