2012. május 17., csütörtök

Kókuszos-citromos-bodzás keksz

A májushoz nekem nemcsak az orgona és a pünkösdi rózsa tartozik hozzá, hanem a bodza is! anyukám mindig csinál belőle üdítőt, amit szódával hígítva, jól behűtve egyszerűen imádok! Most pedig annak is eljött az ideje, hogy elkészítsem a saját verziómat! A gyűjtést élvezem a legjobban: biciklire pattanunk, keresünk egy forgalomtól távoli lelőhelyet és megpakoljuk a kosaramat illatos virággal :) Egyértelmű, hogy túl sokat szedtünk elsőre, ezért a maradékot megszárítottam: jó lesz teának vagy... És itt jött az isteni szikra: miért ne tehetném bele sütibe?! Így született ez a keksz! Finom lett, ropogós, kellemesen kiérződik a bodza is, a citrom is, úgyhogy ismétlés biztosan lesz :)


Konkrét mennyiségeket szokásomhoz híven, most sem tudok írni - nem mérek, inkább érzéssel adagolok, a kekszeket úgy sem lehet elrontani szerintem!
Került bele:
- zabpehely - most szárazon
- zabpehelyliszt - pár kanállal, hogy összeálljon
- kókuszreszelék
- 1 citrom leve
- méz
- 1 tojás
- kevés szárított bodzavirág

Összedolgoztam - a tojástól függ, hogy mennyi száraz anyagot vesz fel, hűtőben pihentettem, majd kigombócoztam, keksz alakúra lapítottam és megsütöttem! Érdemes kipróbálni!

1 megjegyzés: