2012. június 28., csütörtök

Óda a málnához

Na jó, nem, hiszen nem tudok én olyat! :)

Tegnap megint meglátogattak a nagyszüleim: mindig úgy felpakolva jönnek. Most is lapult a sok finomság mellett egy igazi kincs: egy doboz málna a kertből! Nagyon-nagyon szeretem, ez is olyan bárhol-bármikor gyümölcs nekem, kár, hogy ennyire rövid a szezonja! De ez más! Az íze, az illata előhozza a gyerekkori emlékeket! 
Tesómmal mi a nyár minimum felét a nagyiéknál töltöttük és nagyon szerettünk ott: fára másztunk, kincseket kerestünk a padláson - találtunk is üvegeket, ruhákat, anya babakocsiját, pöttyös és csíkos regényeket..., homokoztunk rengeteget, segítettünk az állatok gondozásában - a nyulakat imádtuk etetni, odahordtuk az összes sóska- és sárgarépalevelet :) Nagyon boldog nyarak voltak ezek! És mennyit kényeztettek minket: nagyi megtanult a kedvünkért milánóit főzni, mert az volt a kedvencünk és egy idő után már abba is beletörődött, hogy úgy sem esszük meg a tökfőzeléket... Mindig volt házi süti és sok gyümölcs, fagyi és a nagy kedvenc, a házi málnaszörp! Sűrű és veszettül édes, de imádtuk!



Mennyi kedves emléket idéz fel pár marék gyümölcs! Szinte újra átélem azokat a nyarakat! Papával szedjük a gyümölcsöt: kettő a kosárba, egy a szánkba vagy fordítva :D És jót nevetünk, mert mosatlanul esszük, amitől a Mama teljesen kiakadna :) 

Nagyon jó gyerekkorom volt és ha velük vagyok, akkor még most is lehetek gyerek, akit kényeztetnek, akiért mindent megtesznek! Ezért nem tudok elég hálás lenni!

Ma pedig abból a pár szemből, amit nem faltunk fel este, gesztenyés-málnás pohárkrém lesz a névnapos Férj tiszteletére :)

3 megjegyzés:

  1. kicsit megkönnyezve olvastam a soraid,mert sok helyen magaménak éreztem kicsit,vagy néhol nagyon <3
    :)
    köszönöm:)

    VálaszTörlés
  2. :) A régi szép idők :) SAjnos én már nem lehetek velük, vagy Ők már nem lehetnek velem :( csak az emlékeimben, álmaimban (mint tegnap este is) . De nagyon jó volt olvasni soraidat. Gesztenyés-málnás pohárkrém receptjét szeretném :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm! Hálás is vagyok azért, hogy vannak és jól vannak!!! :)

    Györgyi, semmi különös nem volt, recept sincsen, de finom! A gesztenyekukacokat (imádok kukacokat gyártani :D) némi kókusztejjel összedolgoztam és málnával rétegeztem. Ennyi :)

    VálaszTörlés