2012. július 24., kedd

Nasi: gyümölcsös-túrós lepény

Néha megkísértjük Fortunát! Komoly sikerekről nem tudok beszámolni, de egy finom süti receptje már a miénk :) Nasi fantázianéven fut egy kaparós sorsjegy, mindegyiken szerepel egy finom recept! Én a szilvás lepényt választottam és milyen jól tettem! Túrós, gyümölcsös, könnyű elkészíteni, tökéletes hétköznapokra is! Nem is dicsérem tovább, próbáljátok ki! :)



Az eredeti recept:
- 80 dkg szilva
- 3 ek porcukor
- 2 ek rum

A szilvát kimagozzuk, rászórjuk a cukrot és meglocsoljuk a rummal.

- 50 dkg áttört túró
- 6 dkg liszt
- 3 tojás szétválasztva
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 10 dkg porcukor
- 10 dkg margarin

A tojásfehérjét felverjük, a többi hozzávalót simára keverjük, majd lazán beleforgatjuk a fehérjét is.

Tetszőleges sütőtálat kivajazunk, belesimítjuk a tészta felét, a gyümölcsöket majd a maradék tésztát is. A tetejére szórhatunk 2 ek zsemlemorzsát és vajdarabkákat (én ezt kihagytam, így is tökéletes). 180°C-on kb 40 percig sütjük.

Én barackkal készítettem, tettem még bele fahéjat és citromhéjat is (túrós süti nekem enélkül elképzelhetetlen), szokásos zabpehelyliszttel és mézzel is tökéletesen működik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése