2011. október 18., kedd

Zabpelyhes-mákos-mazsolás keksz


Legújabb projektem a zabpelyhes keksz. Szeretem, mert nagyon egyszerű elkészíteni, teljesen opcionális a hozzávalókat tekintve, egy dolog állandó benne: a zabpehely :D Minden más ízlésünknek és a fellelhető alapanyagoknak megfelelően változtatható! Emellett sokáig eláll, egyszerűen csomagolható és szállítható, ideális uzsi válik belőle!

Szokás szerint fejből dolgoztam, mert láttam már elég keksz receptet :) Nagyon rászoktam erre, ha recept is van előttem, tuti átírom legalább 3 helyen! Most is jól sikerült, de azért néha nem ártana követni az eredetit sem...

Ebben a változatban ezek kerültek a tálba:
- zabpehely (én felét beáztattam úgy 10 percre, ettől jól összeállt a massza, de aztán láttam, hogy mindegyik receptben szárazon rakják bele...)
- kevés zabpehelyliszt
- mák
- mazsola (nem sok, mert Ő nem rajong érte, ennyit még talán nem fog kipiszkálni :D)
- méz
- fahéj (ősztől tavaszig mindenbe teszek, ami elbírja :D)
- kakaópor (hogy izgalmasabb legyen)

Összekevertem, kicsit pihentettem és vizes kézzel (ez fontos, mert eléggé ragad a massza) golyókat formáltam belőle. A tepsiben ellapogattam, nem baj, ha nem egyformák vagy rusztikusan egyenetlen a tetejük :)

Ez most egy nagyon alap verzió lett, mogyoróval, dióval, további aszalt gyümölccsel, kókusszal, csokidarabkákkal tovább fokozható az élvezet! Tojás nem kellett bele, szerintem a beáztatott zabpehely és a méz tökéletesen összefogja, de legközelebb kipróbálom 1 tojással és pirított zabpehellyel is!

1 megjegyzés: