2012. január 30., hétfő

Kedvenc énsütim

Vagyis a kedvenc saját készítésű sütim :) Nem szeretem a habos-vajas sütiket, akkor sem, ha háziak, akkor meg pláne nem, ha cukrászdában készülnek. A piték, rétesek, linzerek azonban bármikor jöhetnek, főleg, ha diós, mákos vagy túrós a töltelék! Emellett nagy kedvenceim a muffinok és a kekszek, melyeket ezerféleképpen lehet variálni és pillanatok alatt elkészíthetőek! De amit a legjobban szeretek, az a rém előkelő hangzású, de valójában pofonegyszerű clafoutis! Számomra ez a süti egyenlő a nyárral! Kezdődik a szezon az eperrel, majd a cseresznye, meggy, barack, málna, szeder, szilva, körte, alma esetleg szőlő... Mennyei! Szabadtéri ebéd, csillagok alatti kései desszert, tábortűz, kerti parti, vízparti este, bársonyos naplemente, hűs erdő mélye - mindenhol tökéletes élmény ez a süti :)

Férjnek is nagy kedvence, ő juttatta eszembe most! Ugyanis kora ősz óta nem készítettem el, mióta nincsenek friss nyári gyümölcsök. De persze mirelittel vagy befőttel sem rossz! Első tanulás nélküli hétvégénken pedig amúgy is igyekeztem a kedvében járni ;) és ezt a sütit óhajtotta. Én pedig jó feleség módjára elkészítettem neki - természetesen az ő segítségével! Már amikor sült, azonnal megcsapott a nyár érzése, hát még az első falatnál!

Na nem ömlengek itt tovább! Ha ismeritek és szeretitek, akkor készítsétek el Ti is, ha nem, akkor próbáljátok ki, megéri! :) A neten millió recept kering, én EZT veszem alapul. 
Tej és tejszín helyett kókusztejet használok, liszt helyett kókuszlisztet vagy nagyon simára őrölt kókuszt, cukor helyett pedig mézet vagy nyírfacukrot! Ettől lesz egy plusz aromája, de nekünk így a tökéletes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése