2012. március 20., kedd

Amitől fáj a lelkem

Írtam már róla, hogy tavaly fedeztem fel igazán Szabó Magdát! Az Abigélt persze olvastam már kislányként és láttam is sorozatot százszor - de itt megállt a dolog! Arról nem tudtam, hogy vannak még gyerekeknek szánt könyvei - persze azok sem könnyű olvasmányok, vagy legalábbis felnőttként is élményt nyújtanak. A többi regényéhez viszont még érnem kellett, fel kellett nőni...

Emlékszem, otthon állandóan a könyvespolc hátsó részeit fosztogattam vagy Anyukám könyvtári könyveit vettem kölcsön leckeírás helyett :) Így egyszer kezembe került egy Szabó Magda kötet, de csalódottan visszacsempésztem, mert nem értettem még!

Még csak ismerkedem az életművel, így nem tudom, hogy minden művére igaz-e, de amiket eddig olvastam, azoktól fáj a lelkem! Egyszerűen nincsen rá más kifejezésem: megérint, megindít, elgondolkoztat napokra, belemászik a lelkembe, az álmaimba... Hogy miért olvasom akkor mégis? Pont ezért, mert hatással van rám! Legmélyebben eddig a Pilátus indított meg, de két legutóbbi mellett sem tudok szó nélkül elmenni: Disznótor, egy regény a félreértésekről, a meg nem beszélt érzésekről, az elkerülhetetlen tragédiáról és egy novelláskötet, melynek központi eleme a halál!

Szabó Magda zseniálisan ír: a stílusa lenyűgözően pontos, a témái legjobb esetben is elgondolkodtatóak... Hétköznapi emberek, hétköznapi történetekkel és mégis mindig van egy másik nézőpont, egy oldala mindennek! Szerintem öröm olvasni, mert nagyon sokat kapunk tőle! Annak ellenére vagy éppen azért, mert a sokszor lelkünkbe hasító gondolatok fájnak...

6 megjegyzés:

  1. Holnap este 9-kor megint lesz az Abigél, most a Duna TV-n ;).
    Ajánlom a Mézescsók Cerberusnak-ot (de lehet, írtam a Pilátushoz is), azokban a novellákban már nem a halál van a középpontban. Pár hete olvastam az Ókutat, annyira jó volt, ne hagyd ki! ;).

    VálaszTörlés
  2. Nekem kedvet csináltál, nem a fájdalom érzéshez, hanem az olvasásához és az általa okozott gondolatokhoz. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a tippeket, jegyzem :)
    Eddig úgy olvastam Szabó Magdát, hogy amit találtam tőle a kedvenc antikváriumomban, az jött velem haza! Zsákbamacska, de eddig bejött!

    Judit, örülök :)
    Te miket olvasol szívesen?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen ;). Nálam hörcsög-effektus működik, megnézem, mely könyveit nehéz beszerezni és ha a pénztárcám is megengedi, arra/azokra lecsapok és amikor olvasásra kerül a sor, megérzés alapján választok ;).

    VálaszTörlés
  5. Agatha Christie-t például, történelmi könyveket a világháborúkról, Frei Tamás könyveit élem még nagyon és mindent ami a lélekről szól. De egy kis újítás nem árt. :)

    VálaszTörlés
  6. Agatha Christie, világháborús könyvek nálam is bármikor jöhetnek :)

    Andiamo, nálam A. C. és a Maigret könyvek működnek hörcsög üzemmódban, azok egyszerűen kellenek :)
    Na jó, nem csak ezek, de sajnos vékony a pénztárcám... Ilyen még Merle, az angol kisasszonyok, Robert James Waller, Dumas...

    VálaszTörlés