2012. május 8., kedd

Ennyit erről?!

Egyszer csak integetett felém, hívogatott és én engedelmeskedtem! Elolvastam a fülszöveget és megadtam magamat: ezt a könyvet el kell olvasnom! Mindig is érdekeltek a nagy álmokról szóló regények, egy időben imádtam a "pakoljuk össze mindenünket és kezdjünk új életet valami álomszép helyen" stílusú könyveket, én is álmodoztam arról, hogy milyen lenne Provance-ban levendulát szedni vagy Toscanában olajbogyót szüretelni - holott utóbbitól a hideg ráz :) Mondjuk úgy fél tucat ilyen könyv elolvasása után azonban megcsömörlöttem: túl szép volt minden benne, bár igaz történetekről van szó általában. Túlságosan meseszerűek vagy talán csak túlságosan elérhetetlenek számomra? Nem tudom!

 (Kép innen)


De ez a könyv más volt, nagyon más! Shep Knacker egész eddigi életében azért dolgozott és kuporgatott, hogy miután eléri az áhított egymillió dollárt a megtakarítási számlája, felszámolja az őt cseppet sem kielégítő életét és a családjával vagy rosszabb estben nélkülük, új életet kezdjen valahol távol Amerikától, a Másvilágon! A regény kezdetén összegyűlt a pénz és már a repülőjegyeket is megváltotta csak oda, amikor a felesége bejelenti, hogy rákos, ezért szüksége van a férjére és az egészségbiztosítására is...

Hogyan válik egy szempillantás alatt köddé egy évtizedek óta dédelgetett álom? Mennyire erős a szerelem, tényleg mindent kibír? Hogyan lehet ép ésszel túlélni azt, hogy a társunkat belülről emészti fel a betegség, hogy látjuk, mekkora fájdalmai vannak? Megéri évtizedeken át mindent egyetlen célnak alárendelni? Tényleg erre vágyunk, tényleg ezt szeretnénk?

 Emellett a könyv bemutatja a demokrácia hazáját, a szabad és dicső Amerikai Egyesült Államokat, ami olyan szinten bürokratikus napjainkra, hogy az elképesztő! Mit ér az ember egészségbiztosítás nélkül? Mi jár és mi nem jár akkor, ha van biztosítása? Egyáltalán, kaphat-e egy doboz aszpirint anélkül, hogy az aktakukacok eldöntenék: indokolható-e ez számára...

Igazi gondolatébresztő regény, provokál, válaszokat próbál belőled kicsikarni, óhatatlanul is csak az jár a fejedben, hogy mit tennél TE ebben a helyzetben - hogyan döntenél, feladnál-e mindent, harcolnál-e a rendszerrel, ha már a betegséggel szemben tehetetlen vagy... 

Bátran ajánlom mindenkinek, nekem nagyon tetszett! Igaz, a legvége nekem már sablonos és túl rózsaszín, de ettől még jó könyv, nagyon jó!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése