2012. október 2., kedd

Az ősz csalhatatlan jelei

A természetben az ősznek csalhatatlan jelei vannak: a fák levelei sárgába, barnába, vörösbe váltanak és lassan-lassan lehullanak, tovaszállnak a szélben, érik a szőlő, a körte, az alma, a dió, a gesztenye, nemsoká degeszre ehetem magamat sült tökkel, hosszabbodnak az éjszakák...

Ilyenkor én is új szokásokat veszek fel! Nem hiszem, hogy ezzel egyedül vagyok, de azért elmesélem, miket kell csinálnom minden ősszel. Először is a kuckózás! Előszedem az ezer éves kockás plédemet, belebújok a fotelbe nyakig felhúzott lábakkal és olyan elégedett vagyok, mint egy cica a kályha mellett! A kuckózáshoz kellékek is dukálnak: mécses, egy nagy bögre illatos gyógytea (esetleg forró csoki) és egy jó könyv!

Másodszor Agatha Christie! Ilyenkor rám jön az érzés, hogy  muszáj Agatha Christie-t néznem és olvasnom! Kuckózni és krimit nézni, a lenyűgöző angol vidéki tájban gyönyörködni egy esős őszi hétvégén nagyon jó dolog!

Végül a sütés! Egész nyáron nem sütöttem talán egynél többször, mert annyi finom, friss gyümölcs van, hogy felesleges sütivel tömni magunkat. De ahogy esni kezd, muszáj sütnöm! Olyan otthonos érzésem lesz tőle, kikapcsol egy nehezebb nap után, jó érzés enni belőle, hiszen tudom, hogy mi van benne és új kombinációkkal is kísérletezhetek! Az alap a csoki és a fahéj, nagyon ritkán maradnak ki, a kedvenceim. 
Tegnap banános-csokis kekszet sütöttem zabpehelyből! Jól esett mindkettőnknek :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése