2011. október 12., szerda

Sajtos tallér


Szegény férj nagyon lefogyott a mandulaműtét óta és mivel előtte sem volt nagy darab, hízókúrára kell fognom! Azt találtuk ki, többek között, hogy rendszeresen sütök neki sós/édes nasikat, amiket be tud magával vinni a munkahelyére is! (Ez fontos, mert különben én enném meg a nagyját :D)

Sajtos-vajas kekszet sütöttem elsőre! Nagyon sok receptet átfutottam, aztán szokás szerint összegyúrtam ezeket egy "saját" receptbe! Finom lett és kalóriadús! Nem egy bonyolult recept és nagyon gyorsan összeállítható!

Kb 10 deka liszthez adtam ugyanannyi reszelt sajtot (sima trappistát most) és kicsit kevesebb kockázott hideg vajat. Sóztam, borsoztam, kevés pirospaprikával is megszórtam, hozzáadtam egy tojássárgáját és gyorsan összegyúrtam.

Miután összeállt a tészta tegyük hűtőbe legalább fél órára! Aztán tetszés szerinti vastagságú rudakat sodrunk belőle, felszeleteljük és a kis tallérokat kisütjük. Nem kell neki sok idő, amint szép aranybarna az alja, már készen is van! Ha túlsütjük, keserű lesz a sajttól!

Ebből a mennyiségből nem lesz túl sok tallérunk, lehet duplázni az adagot simán!

Ízlés szerint bármivel fűszerezhetjük a tésztát, a sajtot is lecserélhetjük másra! Én legközelebb apró szemű zabpehellyel fogom kiváltani a liszt nagy részét (most is zabpehelyliszttel készült) és a sajt egy részét apróra vágott dióval helyettesítem! Vagy az már egy teljesen más recept lesz? :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése