2011. november 15., kedd

Karácsonyi ajándéklista

Jövő vasárnap már advent, szóval itt az ideje elkezdeni a karácsonyi készülődést! Nálam az, hogy pont időben kezdjem el a dolgokat egy jó nagy kompromisszum! Első évben a végére hagytam pl az ajándékok beszerzését, de lebetegedtem és úgy nem olyan jó rohangálni a városban az utolsó darabokért! Ebből tanulva a következő évben már szeptemberben elkezdtem gondolkozni az ajándékokon, a menün, az sk. díszötleteken, ami meg ahhoz vezetett, hogy adventre meg is untam a karácsonyi hangulatot :D Számomra tehát az az az ideális, ha advent környékén kezdem el a készülődést!
Az ajándéklistával szerintem nem kell ennyire szigorúnak lenni, azon érdemes korábban elgondolkozni és akár egyenként, ha meglátunk egy tökéletes dolgot, beszerezni őket, így anyagilag sem megterhelő! De az sk. ajándékokat sem érdemes túl hamar elkezdeni, mert elillan a varázs! (kivéve likőrök, pálinkák, amiknek sok idő kell, hogy összeérjenek!)

Az én ajándéklistám már összeállt egy ideje, de csak fejben! Nem veszünk drága ajándékokat! Egyrészt nem is tudnánk tengerparti nyaralásra küldeni a szülőket pl., másrészt a karácsony nem is erről szól szerintem! Együtt vagyunk, beszélgetünk, társasozunk, kártyázunk (egyik évben pókerszettet kaptunk férj szüleitől; persze ki kellett próbálni: a mai napig imádok visszagondolni arra, ahogyan magyarázzuk a szabályokat, ahogy próbálják értelmezni... :)) Nem kellenek méregdrága ajándékok ahhoz, hogy kimutassuk a szeretetünket a másik iránt! Ráadásul sok családtagnak igenis nehéz ajándékozni! Van az a szöveg, hogy ha igazán ismered, akkor tudod, hogy mire vágyik! Én ebben bizonyos keretek között hiszek is, de van az úgy, hogy valakinek, általában az idősebb férfiaknak tényleg nem lehet mit adni...

A mi ajándéklistánk:
♥ narancsos-almás lekvár sk.
♥ levendulaszörp sk.
♥ csipkés fülbevalótartó sk. és egy pár szép fülbevaló rajta
♥ málnás tejkaramella és citromos-étcsokis praliné sk.
♥ emlékkönyv scrapbook-szerűen sk.
♥ naptárak esküvői fényképekkel

A fülbevalótartó tesómé lesz, a levendulaszörp, a lekvár és a naptárak egy-egy csomagot alkotnak és a szülők, nagyszülők, nagynénik kapják. A málnás tejkaramella tesó édesszájú, málnaimádó barátjáé lesz, az étcsokisak pedig a két névnaposé (papa és após - áh, de fura ezt leírni :D). Az emlékkönyv férjnek készül, ő értékeli az ilyesmit, csináltam már emlékbefőttet is a 4. évfordulónkra, azt is nagyon szerette! A lényeg, hogy mi elraktuk az együtt töltött évek alatt a múzeumi belépőket, színház- és mozijegyeket, fesztiválszalagokat, képeslapokat, reklámokat, újságkivágásokat stb és ezeket fogom albumba rendezni! Írok melléjük szöveget is, valószínűleg egy-egy emléket, ami eszembe jut az adott eseményről! Elég sok minden van, úgyhogy ez nagy munka lesz, a héten el is akarom kezdeni!

Ahogy haladok/haladunk a dolgokkal mindent felpakolok majd ide, képekkel illusztrálva! Még a barátnők ajándékát nem találtam ki! A barátoknak (sajnos véglegesen kettészakadt a társaság - én barátnőim és az ő társaságuk ill. férj barátai és az ő társaságuk) adventi vacsit tervezünk, de ez még nem biztos, hogy összejön!

2 megjegyzés:

  1. Mi is elrakjuk a kis belépőket, emlékeket, a kedvesem kezdte el csinálni. Most már kinőttük az albumot.. :-)
    A málnás tejkaramella nagyon jó lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nekünk is elég sok van, nem tudom, hogy belefér-e egy albumba.
    Akkor kezdeni kell egy újat :)

    VálaszTörlés