2012. január 12., csütörtök

Csillagles

Mindig is vonzott az égbolt, a csillagok, bolygók stb megfigyelése! Gyerekként elképesztően romantikusnak találtam azt, ha valaki csillagász - én is az akartam lenni! Majd rájöttem, hogy ez kőkemény fizika és matek, úgyhogy gyorsan letettem ez irányú tervemről :D Botrányosan, döbbenetesen rossz vagyok belőlük, amire nem vagyok túl büszke...

De az égbolt bámulásának szeretete azért megmaradt, bár a szobám falát már rég nem díszíti az óriási méretű csillagtérkép! Sajnos nagyvárosban elég korlátozottak a lehetőségeim! Örök bánatom, hogy alig néhány csillag figyelhető meg szabad szemmel és a meteorok közül is egy-kettő csíphető el csupán.  De én azoknak is mindig örülök nagyon :)
Tegnap kora este a Vénuszt figyeltük, az látszik azért itt is :)

Találtam egy jó kis összefoglalót arról, hogy milyen események lesznek idén itt. Nagyon jól, közérthetően van összeszedve, persze pont ez is a cél: a csillagászat népszerűsítése, közelebb vitele az emberekhez. És lesz idén üstökös :))) Sajnos azt írják, hogy a szabadszemes észlelés határán lesz, de bízom benne, hogy lesz alkalmam megcsodálni! Jaj, olyan régóta várok már erre! Komolyan úgy izgulok, mint gyerekkoromban karácsony előtt... Élénk emlékem, hogy sok évvel ezelőtt hetekig (?) volt szabad szemmel jól látható egy üstökös, télen volt szerintem. Imádtam, talán ekkor kezdődött a rajongásom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése