2012. január 14., szombat

Olvasási szokásaim

Egy Molyos kihívás kapcsán töprengtem el az olvasási szokásaimon! Számba vettem, hogy miket szoktam olvasni és megijedtem, hogy egysíkú lennék? Mert tény, hogy nem nagyon merészkedek a megszokott kereteken túlra! De baj ez? Egyáltalán, tényleg kicsi az érdeklődési területemen?

Mióta olvasgatom a könyves blogokat, a kis noteszemben csak gyűlnek az olvasásra váró könyvek. Az biztos, hogy sokkal több könyvet szeretnék elolvasni, mint amennyit idővel és energiával bírok! Így muszáj szelektálnom!
Másrészt, most, hogy filozófiát tanítok, sok mindent újra kell olvasnom. Mire végzek egy skolasztikus, 20. századi nyelvfilozófiai vagy klasszikus német idalizmusos szöveggel, egyáltalán nem vágyom komoly, elgondolkodtató olvasmányra, csak valami lazára, ami kikapcsol!

Lássuk azokat a stílusokat/műfajokat/szerzőket, melyek a leggyakrabban kerülnek a kezembe!

történelmi: abszolút első helyen áll ez a nagyon tág kategória - a szakkönyvek és a regények is idetartoznak. Kedvenc korszakom az egyetemes középkor, különösen a francia és az angol és a 20. század, de ezen kívül is bármi jöhet :) Családregények, naplók, korabeli dokumentumok, jócskán kiszínezett regények, háborúról vagy békéről, szegényekről és arisztokratákról, mindennapi életről és sorsokat megfordító eseményekről... Nem tartozik szorosan ide, de a vallástörténeti munkák és a képzőművészeti albumok is nagyon érdekelnek. Kedvencek: Merle, Dumas, Druon, Eliade, Remarque, Antonia Fraser, Galgóczi Erzsébet könyvei, a Királyi házak és a Mindennapi élet sorozat.

krimi: erről már többször írtam a blogon is, nekem igazi kikapcsolódást nyújt egy jó krimi, annak ellenére, hogy betoji alak vagyok :D Kedvencek: Agatha Christie, Simenon, Elizabeth George, Donna Leon és új felfedezés a sütis krimi - tényleg nagyon bugyuta, de kikapcsol!

klasszikus irodalom: nálam ez a kategória Jókai, Mikszáth, Móricz, Gárdonyi, Szabó Magda, Thomas Mann, Bronte nővérek, Jane Austen, Zola, Stendhal, Robert James Waller... Számomra értéket képviselnek, elgondolkodtatnak vagy csupán kikapcsolnak, de nem szívják le az agyamat közben!

új élet könyvek: egy időben nagy kedvenceim voltak az "utazzunk el Toscana-ba/Provance-ba/egyéb egzotikus országba és kezdjünk új életet" típusú könyvek, de totál megcsömörlöttem tőlük...

ifjúsági: egyetlen divatos ifjúsági könyvet sem olvastam még (tényleg nem!), nálam ezt a kategóriát az anyukáink által is olvasott csíkos könyvek jelentik. Ma már kevés ilyet olvasok, de azért megemlítem ezt is!

Idén már jegyzem, hogy ténylegesen mit olvastam el, remélem ez is segít majd, hogy átlássam a szokásaimat! Hamarosan jövök azzal a poszttal is, hogy mit választottam a kihívásra, ahol 12 olyan típusú könyvet kell olvasni, melyet soha vagy általában nem szoktál olvasni! Mivel nem akarok kapásból elutasítani könyvet, de meg szoktam tenni, így örülök ennek és igyekszem odatenni magamat :D Nyitott leszek és érdeklődő, hátha találok új kedvenceket is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése