2013. június 20., csütörtök

Churros

Mostanában annyira ráérek, hogy főzős műsorokat is nézek, amik veszélyesek, mert utána MUSZÁJ valamit sütnöm, főznöm :) Így volt ez legutóbb a churros esetében is. Spanyol fánk, csokiöntet, gyorsan, könnyen elkészíthető, falatnyi darabok... ki kellett próbálni!

A neten persze rengeteg recept van fent, én végül a lehető legegyszerűbb mellett döntöttem, mert a Tv-ben is azt mesélték, hogy ez tulajdonképpen egy egyszerű kenyértészta. Így szóba sem jöhetett olyan recept, ami tejjel, tejszínnel, tojással, egyebekkel van dúsítva. EZT a receptet követtem: csak liszt, só, sütőpor és víz. Én még tettem bele pici nyírfacukrot és fahéjat is, mert sosem bírom ki, hogy szó szerint kövessek egy receptet a sütés után cukorba kellene forgatni, azt meg nem szerettem volna, így kapnia kellett egy pici édes ízt is. Összedolgozzuk gyorsan, viszonylag sűrű tésztát kell kapjunk, ami zablisztnél külön móka, és forró olajba nyomjuk habzsák segítségével a tésztacsíkokat. Az autentikus churros csillagformájú egyébként. Habzsák híján késsel is felvághatjuk a tésztát csíkokra és a két végénél megcsavarva mintát is adhatunk neki. Nagyon gyorsan megsül, néhány darab túlságosan is nálam, de ettől még nagyon finom!

Még forrón forgathatjuk fahéjas cukorba vagy mártogathatjuk olvasztott étcsokiba, szerintem folyósabb lekvárba is. Gyors, egyszerű édesség, nekünk bejött :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése